Tuesday, April 14, 2009

Kuasa Doa

Seringkali umat Islam apabila ditimpa musibah atau menghadapi masalah akan memanjatkan doa kepada Allah. Rasulullah saw mengajarkan sahabat baginda untuk membaca doa qunut nazilah apabila menghadapi musuh-musuh Islam. Hasilnya, Allah menurunkan pertolonganNya dan memberi kemenangan kepada tentera Islam.
Realiti masa kini, kita tiada bertentera lagi. Namun, kita punya organisasi yang menjunjung Islam dan bercita-cita menurut jejak langkah yang telah dilakarkan oleh Baginda Rasul.
Sudah menjadi kelazimannya menjalankan ma'ruf akan mendapat tentangan daripada tentera Iblis laknatullah.
Oleh itu, kita sebagai pendukung Islam, seharusnya sentiasa membasahkan bibir dengan doa kepada Allah.
Qunut Nazilah yang sering dibaca oleh kita semakin menunjukkan hasilnya. Hari ini kerajaan Terengganu sudah nampak porak peranda. Persatuan UMNO telah mula pecah belah. BN juga nampaknya bagai retak menanti belah.
Itulah kuasa doa tuan-tuan. Percayalah janji Allah adah benar. Syurga Allah itu benar. Neraka Allah itu benar. Islam itu jalan hidup yang sebenar.
Islam for all.

No comments:

Post a Comment

Sila komen. Terima kasih.

Pesan Kek

Pesanlah kek atau biskut untuk apa sahaja acara. Telefon 013-9209187 Cikgu Khuzairi. Untuk Lembah Kelang sahaja. Berminat jadi pengedar? Telefon, jangan tak telefon.

Asmaul Husna

Asma Al-husna2 Pictures, Images and Photos

Listen and Understand

Just listen and try to read the translation and understand it. Tell your friends, please. Surah Al Fath